IIC Partners

By IIC Partners
June 27, 2014

IIC Partners' member, Delta Top Talent, recently announced the appointment of Francisco Martín as the new Financial Services Partner.

English translation below.

La carrera profesional de Francisco se ha desarrollado en los Servicios Profesionales, primero en la Consultoría de Management y Estrategia de negocio y desde hace más de 15 años su actividad se centra en la Gestión de Talento Directivo. La versatilidad de la consultoría, unida a la vertiente internacional, le ha permitido interactuar con numerosas organizaciones y contribuir a la identificación y desarrollo de sus Recursos Humanos clave.

Francisco inició su carrera en Barclays Bank España, donde ocupó diferentes posiciones en áreas de desarrollo de negocio. Posteriormente aportó sus conocimientos financieros al ámbito de la consultoría, trabajando en firmas como KPMG o Booz Allen & Hamilton. En el año 1994 se trasladó a México para asesorar en la internacionalización del sistema financiero y la llegada de la banca extranjera.

Ya de vuelta a España, permaneció en consultoría estratégica hasta que en el 2000 comienza su carrera en Executive Search. Después de liderar la práctica de consultoría en el grupo Seeliger y Conde-AMROP, se incorporó como socio a Eurogalenus-Penrhyn International, firma boutique especializada en Life Science y donde lideró numerosos proyectos a nivel nacional e internacional.

Desde el año 2012, Francisco desarrolla su actividad de búsqueda y selección de ejecutivos en México. Como socio de Delta Top Talent, asesora a empresas y comités directivos en diversos sectores como el Financiero, Consultoría, Energías Renovables o Healhtcare.

Francisco es licenciado en Derecho por la Universidad Autónoma de Madrid, miembro del Ilustre Colegio de Abogados y cuenta un postgrado en el Madrid Business School, además de haber sido miembro de la Association of Executive Search Consultants (AESC).

English

Francisco's career developed in the Professional Services in the Strategy and Management Consulting business. In the past 15 years his business focused on executive talent management and consultation. This experience has allowed Francisco to interact with numerous organizations and contribute to the identification and development of key human resources leaders.

Francisco began his career at Barclays Bank Spain, where he held several positions in business development. Subsequently, he transitioned into the financial services sector and worked for firms such as KPMG and Booz Allen & Hamilton. In 1994, he moved to Mexico to assist in the globalization of the financial services system and the arrival of foreign banks.

Since 2012, Francisco has assisted in the search and selection of executives across Mexico. As a member of Delta Top Talent, he advises companies in various sectors such as financial services, consulting, renewable energy and healhtcare.

Francisco has a degree in Law from the Autonomous University of Madrid, is a member of the Bar Association and has a post-graduate degree from the Madrid Business School. Francisco is also a member of the Association of Executive Search Consultants (AESC).

Latest Articles

More thought leadership

Get the latest news in Executive Research thought leadership, white papers and industry reports. Sign up for premium content.